Persbericht SLIM Flex

Persbericht – SLIM! Flex: hét kennisplatform voor de flexbranche

Laatste update op 9 februari 2021 om 09:24 am

ARNHEM – De uitzendbranche trekt jaarlijks duizenden  starters, van wie er niet veel later ook weer duizenden al dan niet gedwongen de handdoek in de ring gooien. De meeste starters sneuvelen door zaken als gebrek aan kennis van de juridisch complexe branche en ook door onderschatting van dit specifieke type ondernemerschap. Om de slagingskans van starters in deze branche aanzienlijk te verhogen, start DIRECT Payrolling & Staffing in nauwe samenwerking met opleidingsinstituut artra het kennisplatform SLIM! Flex.

Waar met name artra medewerkers in de flexbranche een breed pakket aan opleidingen biedt, moeten startende ondernemers het voornamelijk stellen met initiatieven als starterspakketten en een enkel seminar of webinar. “Met alle respect”, aldus directeur Edwin Prijden van DIRECT Payrolling & Staffing’, “maar die initiatieven leveren niet de kwaliteit die wij voor ogen hebben. SLIM! Flex biedt starters een uitgebalanceerd en kwalitatief hoogwaardig opleidingsprogramma dat ze, wanneer ze dat eenmaal met succes doorlopen hebben, kunnen bekronen met een erkend certificaat.”

Kwaliteitsimpuls

“Wij zorgen ervoor dat ze gaandeweg alle facetten onder de knie krijgen die nodig zijn om  uiteindelijk succesvol te kunnen zijn en een goed en compliant totaalproduct te kunnen bieden aan hun klanten en medewerkers”, zo vervolgt Prijden. “Op die manier hopen we de branche een kwaliteitsimpuls te geven. In dat kader geven we middels onze gratis webinars ook een kijkje achter de schermen, zodat start-ups vooraf weten waar ze aan beginnen. Je kan onwijs veel geld verdienen in deze sector, maar ook verliezen. Vooral als je niet weet waar je mee bezig bent en achteraf geconfronteerd wordt met onvoorziene kosten en/of boetes“ . Daarnaast bouwen we met externe partners als accountants, juristen en inkooporganisaties aan de ontwikkeling van een onafhankelijk kennis- en inkoopplatform dat starters met raad en daad bijstaat om hun uitzend- of detacheringsbedrijf tot een succes te maken.”

artra

Voor de ontwikkeling en uitvoering van het opleidingsprogramma werkt DIRECT Payrolling & Staffing samen met artra, alom bekend als hét opleidingsinstituut voor arbeidsmarktprofessionals. Directeur Ellen van Hierden: “Ons streven is om nieuwe uitzendondernemers een vliegende start te laten maken. In een branche met alleen al de moeilijkste CAO van Nederland, is het belangrijk dat je over voldoende kennis beschikt om de inhoud te begrijpen, maar vooral ook hoe je die kennis vervolgens in de praktijk moet inzetten. Daar richten we ons dan ook heel nadrukkelijk op.”

Duurzaam succes

“Op dit moment komt nog niet eens de helft van alle starters in de buurt van de eindstreep”, aldus Van Hierden. “Wanneer wij er met SLIM! Flex voor kunnen zorgen dat drie van de vier starters zijn of haar bedrijf tot een duurzaam succes weet uit te bouwen, hoor je mij niet meer klagen. Het is toch mooi om er met elkaar voor te zorgen dat de totale branche er in kwaliteit en stabiliteit op vooruit gaat?”

Wil je meer weten over SLIM! Flex? Lees ons verhaal of neem contact met ons op.